Saturday, January 22, 2011

Hari Lahir UMMI

 Cukup menyentuh hatiku..lahirnya kata-kata dari anak untuk seorang yang bergelar IBU...
Selamat Hari Lahir UMMI...

Cukup sembilan bulan, dia lahirkan aku...
sepanjang tempoh tiga tahun,
hampir setiap malam terjaga,
kerana nak menjaga seorang anak,
yang punya pelbagai karenah.

Sewaktu umur 5 - 6 tahun,
bertungkus-lumus nak uruskan masa,
antara kerjaya seorang pendidik,
dan juga seorang ibu.

Sepanjang alam sekolah rendah,
tak pernah jemu mendidik aku,
hampir setiap hari tanya macam mana,
aku kat sekolah,
dan aku bahagia,
sebab dia tersenyum dengan 5A aku,
sewaktu UPSR....

Dengan kepercayaan yang tinggi,
dia hantar aku ke SBP,
berkorban segala-galanya demi aku,
dan sekali lagi aku gembira kerana....
aku tahu, dia bahagia...
selepas keputusan PMR aku, 9A...

Sekarang, dia semakin menghitung usia,
tapi aku tahu...
kasih sayangnya tak pernah pudar,
semuanya untuk  insan yang bergelar anak....

Dialah insan istimewa, tiada pengganti di dunia,
yang bertarung nyawa demi membolehkan...
aku melihat dunia,
Roslina bt. Marwan... ummi...

( Terima kasih anakku di atas nukilanmu yang menyentuh hati... )

Selamat Hari Lahir UMMI..ditempah dr Ustazah Lin..jauh bawa kek ni keMelaka lg..sambut hari lahirnya bersama puteri sulungnya..di asrama..Happy Family...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...